دیویس، خالق مفهوم درب ضد سرقت خارجی سفارشی سازی انبوه (MC)، آن را به عنوان دستیابی به تعداد زیادی از مشتریان، همانطور که در بازارهای انبوه چنین است، تعریف کرد، اما همچنین با آنها به صورت جداگانه مانند بازارهای فردی رفتار کرد. فرض MC شخصی سازی بالا است در حالی که هزینه های نسبتاً پایین و راندمان تولید انبوه را حفظ می کند.
امروزه اصطلاح MC برای استراتژی های مرتبط با تنوع بالا، شخصی سازی و تولید انعطاف پذیر استفاده می شود. این ناشی از پذیرش رفتار فردی مصرف کنندگان است. MC همچنین با افزایش رقابت جهانی، کوتاه کردن چرخه عمر محصولات و همچنین پیادهسازی فناوریهای جدید تولید و اطلاعاتی مرتبط است که شرکتها را قادر میسازد تا مطابق با مشخصات مشتری با هزینه کم تولید کنند.
در مواجهه با بازار مشتری محور، طراحی محصول باید دامنه وسیع تری از زنجیره ارزش را پوشش دهد و ارزش افزوده بالا را برای مشتریان برجسته کند .
MC می تواند به عنوان یک ابزار کلیدی در ایجاد روابط بین تولیدکنندگان و مشتریان در نظر گرفته شود و به تولیدکنندگان فرصتی برای افزایش رضایت مشتری و در نتیجه حفظ مشتری در بلندمدت می دهد که با افزایش وفاداری مشتری به دنبال دارد .
بر اساس این مفهوم، شخصی سازی انبوه شرکت ها را قادر می سازد تا از طریق استراتژی تمایز محصول به مزیت رقابتی دست یابند و در عین حال مقرون به صرفه بودن را حفظ کنند. چاووش اوغلو و همکاران توضیح داد که اگر هزینه سفارشی سازی به اندازه کافی کم نباشد، شرکت ها باید به جای یک محصول واحد، محصولات سفارشی را ارائه دهند.
نویسندگان تاکید می کنند که معرفی انعطاف پذیری نیازمند سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی است که به عنوان هزینه انعطاف پذیری عملیاتی شناخته می شود. علاوه بر این، تولید انبوه محصولات سفارشی نمی تواند به طور مستقیم بدون از دست دادن کارایی ادامه یابد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.